Spice Up Your Life With a Taste of Japan

*Fun Bento Box**Cute and Natural Food From California*

8/07/2014

Mitsuwa Summer Bento


I made a summer bento for a Mitsuwa market ad! Inari sushi.
This cute character is called "Mi-Taro", their new mascot!
It's Mochi, they said...

I just realized that......I forgot to add seed on the "watermelon"..... Oh well.
It still looks like watermelon, right?


Please see "Rillakuma Inari Sushi Bento" for inari recipe.
I put a little rice in the edges of inari to make his ears.

I forgot to take process pitures for Hamburg steak sunflower, but it's on my book.
Or I will remember to take pics next time I make it!



ミツワの広告用にお弁当製作、撮影をさせて頂きました!今日ミツワに行ったら置いてありました♪
いちようサンプル用に作ったのですが、時間がなかったためそのまま採用して頂いちゃいました
笑!旅行から帰ってきた日に作ったので、あんまりまともなおかずがなくて。。。。
そしてスイカに種をつけられなかった。。。。(泣)
でも良い機会を頂けてとても嬉しいです!感謝感謝♪
旦那ちゃんも喜んでくれたしね★

ってかうちの旦那ちゃんはちょーエコなんです。
料理したくない日はチキンをマリネして旦那にBBQさせるのですが、そのマリネする時にプラスチックの使い捨てジップロックを使うと怒る。。
旦那「これ洗ってまた使うの?」
私「捨てる」
旦那「ベイビー!!!!!(怒)どうしてそんなことするの!だったら洗ってまた使えるタッパを   使いなさい!!」

と真剣に言ってきます。分かってるけど、ジップロックの方がよく肉にタレがまんべんなく行き届くんだよね。。。これからは洗って使うようにします。。
リサイクルもすごく真剣にやってる。彼の出身のオレゴンは各家に小さいゴミ箱と大きいリサイクル箱が支給されてるらしく、なるべくみんなリサイクルするシステムになってるみたい。
私も彼と暮らすようになってからは真剣にリサイクルしてますw!
いつも私に良い影響を与えてくれる旦那ちゃん。
一緒にいると似てくると言うけど、もっと彼に似たいw!
本当にお手本にしたい様な性格のダーリン♪
はい、のろけが始まったので今日はこれで終わりw



No comments:

Post a Comment